Två dagars vila

Hejsan!
Idag så har Richie vilat, och kommer föra imorgon med, han har gått ganska hårt och med bra resultat!
Sen efter dessa två dagarna fortsätter jag att kötta på fram till söndagens tävling och efter detta så har jag planerat in 1-2 veckor med bara uteritter och mys!
Den andra veckan kommer han dock att gå dressyrträningarna men hoppträningarna vecka 1 får han stå över, han har utvecklats otroligt mycket på kort tid och behöver smälta allt han lärt sig!
 
Tävlingen närmar sig med stormsteg och jag övade programridning på dressyren igår.
I början av passet kändes han lite trött och loj så mitt enda mål var att få honom lösgjord i båda sidor, så blev mycket ställningar och böjningar på små åttor med med och motställning. Där efter så släppte han riktigt fint, det bara klickade till och helt plötsligt så var hela hästen som smör för mina hjälper.
Efter uppvärmningen så fick man rida programmet innanför bommar som var så stor (läs liten) som banan kommer vara på tävlingen en gång som vi fick bedömning på. Sedan fick man gå ut från den provisoriska banan medan de andra red och sen red man programmet en gång till!
Och jag säger bara det, går han så på söndag, som han gjorde igår, då har vi god chans att knipa en bra procent!
 
Jag har aldrig gillat dressyr tidigare men nu när jag har Richie som har alla förutsättningar bara jag lägger ner jobb på det så ÄLSKAR jag det! Jag vill bara lära mig mer mer mer!
 
Nu så ska jag äta lite våfflor, det är ju våffeldagen! Sedan så ska jag faktiskt lägga mig i sängen och kolla på Family Guy :)
 
 
Jag och Richie förra sommaren
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0