Regn och rusk

igår så red jag ut med Lise-lott i skogen.
Det var inte så fint väder men vi bestämde oss för att ta en sväng ändå.
Vi red en runda som jag inte ridit på hur länge som helst men eftersom den är snitslad så tänkte vi att vi skulle försöka följa dem istället.
Vi red vilse två gånger men kom på det så pass snabbt att det inte gjorde någonting.
 
Inte nog med att vi red vilse, lagom ute vid banvallen så började det spöregna!
När vi kom hem var iaf jag och Richie blöta in till märgen, mina kläder gick bokstavligt talat att vrida ur, schabraket och padden har hängt nära elementet hela kvällen, natten och dagen idag men är inte helt torra än!
 
Men allt blir ju trevligt med rätt sällskap, hästarna var glada att få komma ut ändå och det var väldigt trevligt.
Vi skrittade mest men det blev ett par travsträckor också.
Det var även bra terapi för båda hästarna då ingen av dem är så glada i vatten, kom en bit i skogen där det inte fanns något val än att plumsa i ett par diken ca 20 meter och det tänkte jag att det kommer vi aldrig över, vi får vända men Richie var vid det laget så blöt och ville så gärna hem så han bara älgade igenom som en bulldozer, Tossen <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0