Min häst han kan

Idag har Lovisa provhoppat Richie.
Lovisa ska hoppa honom för Josefina varannan vecka, de veckorna som inte jag tränar för henne.
Hon är en jätteduktig tjej som inte räds någonting, en riktig våghals som inte bryr sig hur höga hindrena är och vilken häst hon sitter på.
Hon började med att värma upp honom och känna på honom och lära känna honom lite bättre.
 
Sedan övergick vi ju till hoppningen, jag hade satt fram ett sockerbitshinder med en blå planka och en 5,5a.
Plankan brydde han sig inte så mycket om och tog ju inte ens i och ansträngde sig det minsta. Vi övergick ganska snabbt till 5.5an och först fick hon hoppa den med småhinder för att Richie skulle se övningen osv.
 
Det gick superbra för dem verkligen och de avslutade med ett språng på hela 120 cm!
Dock så kom vi fram till att 5.5an inte var det bästa om hindret blev högre än 110 cm för han hade svårt att få plats och komma upp så det blev ett litet missförstånd. Han hade lite dålig fart men han tog ett sjuhelsikes språng över ändå och bakbommen flög och det gjorde även Lovisa, det är inte lätt att sitta kvar i såna språng!
Men ingen skada skedd, hon hoppade upp igen och vi sänkte till 105 cm och det gick superbra, sedan sänkte vi till 60 cm eller något bara för att han skulle få avsluta med något enkelt!
Det ska bli riktigt kul att se hur Richie och Lovisa kommer utvecklas tillsammans, för hon är grymt duktig och på det här sättet har han chans att få utbildning och lite högre språng i kroppen medans jag kan ta det i min egen takt utan att bromsa upp hans utbildning. Tävlandet får jag dock ta i egna händer då Lovisa inte gillar att tävla, såvida jag inte lyckas övertala henne lite fint hihi ;)
Lite bilder från hans enorma språng här nedan.
 
 
 
 
 
Lite halvkassa prints från filmen jag spelade in på dem, för att bespara er min röst när Lovisa flyger :P


Kommentarer
Sofie

Duktig han är!

2014-08-12 @ 11:28:03
URL: http://greitanssofie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0