att så lite kan ge så mycket

i torsdags så hade jag som jag skrev ett riktigt aha-moment med Richie, igår var jag ju bara tvungen att se om jag kunde få fram samma galopp även om ingen stod och sa åt mig vad jag skulle göra.
Jag säger såhär: jag red bara i max 20 minuter, mer behövdes inte.
 
Så sjukt fin och mjuk i både munnen och sidorna, blev framme för skänkeln efter en ynka tillrättavisning med pisken (han lyssnade inte framåt och då ger jag honom en snärt på rumpan, efter det är det nästan onödigt att ha spöet.) och han tog ett så fint och jämnt stöd och jag hade honom verkligen som smör i händerna. Inte det minsta tung och galoppen räckte med 3-4 varv på en stor volt i varje varv och han gick som en klocka från första steg. Sedan utmanade jag ödet och provade samma princip i traven och eftersom traven är hans Akilleshäl så är han inte riktigt DÄR än MEN han gick finare än han gjort någonsin där med !
Efter detta korta ridpass kunde jag med gott samvete ge honom en vilodag idag, min fina stjärna, vi kommer bli något stort, när vi väl börjar tävla får de andra se upp <3
 
Ignorera mina sjukt dåliga händer på bilden, TACK!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0