Sällskap

Idag var första dagen som Richie skulle gå med Nikita, hon stod redan i hans hage när jag kom till stallet så jag gjorde iordning Richie i hans flugtäcke och luva, smetade in Inyciol på hans sår och strök ett lager helosan på mulen, vilket han såklart klenade av på mig så fort jag vände ryggen till, den lilla fulingen...
 
I vilket fall, först såg de inte varandra för Nikita gick längst upp i hagen och grinden är i mitten. Men sen ropade jag på Nikita för jag ville stå och se till så att det gick bra innan jag åkte hem och då måste de ju träffas när jag ser på.
Nikita blev sååå glad och gnäggade som en liten toka och kom galopperandes, Richie blev inte lika glad.
Stackaren höll ju på att kissa ner sig av ren skräck och brallade iväg, det såg så sjukt roligt ut att en stor häst på 180 cm och 800 kg blir rädd för en liiiiten shetlandsponny och brallar iväg xD
I alla fall, till sist lugnade sig Richie och efter att han visat att han bestämde minsann i sin hage och efter ett par tjuvnyp från båda hållen så ställde de sig och betade fint igen, Nikita gnäggar lite pipigt och vill gärna ha kontakt med Richie men när Richie väl vänder sig om för att nosa på henne vänder hon baken till och piper haha, hon är för rolig alltså!
 
Här under kommer lite bilder på min Alien till häst och hans nya Alien-sällskap, Mumiernas återkomst var det första mamma tänkte på när hon såg bilderna ;)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0