Dressyrsadel

Idag har jag äntligen hittat en dressyrsadel till Richof!
Lena kom med en hel billast, bara två stycken som passade, en wintec och en annan.
Provred i båda men efter första sadeln visste jag direkt att det var denna jag skulle ha!
Vad blev det då??
*trumvirvel*.....................
En Philippe FontaineBlev min!
 
Wintecen vart helt ok men richie kom inte riktigt till ro med den, med min PF vart PERFEKT!
Richie gick riktigt bra med bra bjudning och öronen spetsade, jag fick en så sjukt bra hjälp med sitsen och en mycket mycket mycket bättre inverkan i dressyren än i min Prestige!
PF är en spansk sadel som Stübben varit med och tagit fram.
Nu i början får jag bara rida i ca 20 minuter i stöten så att den hinner forma sig efter mig och efter hästens rygg, allteftersom så får jag börja rida längre i den så jag siktar på att kunna ha den på tävlingen den 14e men jag ska rådgöra med Lena annars så tar jag prestigen på tävlingen :)
 
 
Imorgon kommer det bilder på den! :D
 
9000 kr fattigare men mer taggad än någonsin!!
 
 
 
 


Kommentarer
Hanna Victoria Sahlqvist

Fin! :)

2014-09-19 @ 14:03:58
URL: http://hannizons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0