Nya mål för dressyren kortsiktiga och drömmålet

Nu har jag som sagt satt upp lite nya mål i dressyren då vi uppnått de mål vi hade för 2014!
Det är bara mars och jag trodde aldrig att vi skulle komma upp till målen så snabbt!
Såhär löd målen för 2014:
 

Dressyr:
* starta en klubbdressyr under vårterminen.
* Starta en riktig dressyrtävling på hemmaplan under höstterminen.
* Få Richie mer bärig och utveckla formen så att han blir eftergiven och börjar söka sig ner till en bra form mer naturligt.
* Sist men absolut inte minst; bli mer sammansvetsade som ekipage och ha kul!
 
 
Grejen är ju det att det programmet jag red idag var en tävlingsklass och inte en "pay & ride" så jag har gjort en riktig dressyrtävling redan, coolt va? :D
Och det sista har vi verkligen uppnått, vi har blivit riktigt bra tillsammans och jag blir alldeles till mig av bara tanken på vart vi kan vara nästa år!
 
Nya mål för dressyren nu då:
 
Kortsiktiga:
* Börja rida LB-programmet själv.
* Börja med förvänd galopp
* Fortsätta utvecklas och bli sammanssvetsade som ekipage
 
Medel långsiktiga
* Utvecklas och bli sammansvetsade (detta är ju ett arbete man ständigt strävar efter)
* Starta en Lokal tävling på hemmaplan i höst.
* Komma med i DIV III i dressyr för storhäst till våren
* Hitta en transport att långtidshyra för att kunna åka ut på lite programridningar/tävlingar
 
långsiktiga:
* Klättra upp till Div II
* Stadiga LA rundor
 
Mer långsiktiga:
* Kvala till MSV dressyr
 
Drömmålet:
SM för storhäst i dressyr
 
 
Jag är övertygad om att jag och Richie fixar det  tillsammans, bara jag lägger ner en massa jobb, alltid är konsekvent och han får vara frisk och skadefri!
 
Är så taggad!!
 
Har ni några mål med era hästar för 2014? :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0