Dressyrtanten

Jahapp i går vart det ju tävling igen!
Startade vår första LC:1 och det gjorde vi med bravur!
Allting klaffade, galoppen på framridningen var så jag kunde börja gråta!
Den var så mjuk och rund och samlad och han välvde hela ryggen och nacken och gick så fint!
Väl inne i ridhuset så var det vita staketet lite otäckt och ännu värre på andra långsidan där solen låg på, domarbordet kunde ju lika gärna ätit upp honom och gud vet vad!
MEEN han höll sig i skinnet och tyckte det räckte med att spänna sig lite, vi fick rida runt ett par minuter innan vi fick startsignal så det var skönt!
När vi väl startade programmet så började vi jättesnyggt med en rak uppridning på medellinjen, jag gjorde lite mindre volter än jag tänkt men runda blev dem iaf!
Galoppen blev lite spänd och inte alls lika rund som på framridningen men volten blev rund och fin iaf,
Den fria skritten fixade han jättefint och samma sak med ökningen!
Ritten slutade på 65.7 % och vi låg på en 2a placering fram till sista ekipaget som knuffade ner oss precis nedanför placering. SÅ SURT!
Men jag är supernöjd med vår första dressyrtävling och jag taggar redan till av tanken på nästa!
Jag måste få säga detta även om det inte är tillåtet i hästvärlden, så håll i er nu!
MEN F*N vilket bra jobb jag har gjort med Richie, seriöst!
Jag klappar mig själv på axeln, för det vi presterade igår, det har JAG åstadkommit!
 
När jag fick hem honom så kunde jag inte jobba honom i galopp, det fick gå fort eller inte alls, gå i form frivilligt, vad är det?
Nej, jag säger inte att han inte var fin innan, men efter många timmars tragglande med blod svett och tårar så har jag lyckats bygga om hans muskler, få honom att gå fint i form och även påbörjat överrullning, på bara 4(!) månader! Jag är så otroligt glad att jag fick köpa honom, han får mig att vilja bli bättre, att vilja kämpa och bli bäst!
Nya mål har blivit uppsatta och de kommer i ett eget inlägg!
 
Glädjetårarna var inte långt borta sista dressyrträningen innan tävlingen, Richie var som smör för mina hjälper och stundvis kunde jag länga tyglarna i både trav och galopp, och han gick kvar i samma form jag lämnat honom, bara ett par sekunder MEN det är en god bit på väg!
 
Jag är så taggad att bli ännu bättre för att nästa gång det är klubbis faktiskt KNIPA en placering, bara för att tävlingen är över slutar inte träningen för det! LC-programmet kommer bli en del av vårat vardagliga arbete då det innehåller så mycket nyttigt! Dock så kommer det börja tränas för att matcha mot ett LB-program!
 
Ni får en bild från hopptävlingen tills jag sparat ett par bilder från dressyrtävlingen!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0