bockig uteritt

igårkväll red vi ut en långrunda på ca 2 timmar, det var mycket galopper och skrittsträckor och mycket olika underlag.
han lyssnade jättebra och gick i fin bärig rund form nästan hela rundan utom sista två galopperna.
näst sista galoppen fick jag känna på 3 väldigt fina bocksprång där bakkärran vart åt alla håll och kanter så då blev det upp med huvudet och fram fram fram.
Sista galoppen så fräste vi på lite och snabbt gick det, Richie svävade längs med vägen!
Det värsta är att jag hoppas att jag aldrig ska behöva sitta på när han skenar för igår var han sjukt snabb men jag kände att han inte ens tog i, han hade mycket kräm kvar när galoppen var slut, men jag höll igen en hel del, hade jag släppt hade vi haft fart för två!

Idag står det hoppning på schemat på förmiddagen, måste erkänna att jag är lite nervös! :(





Kommentarer
Joré

Ajdå! Men det går säkert bra. (:

2014-06-26 @ 09:30:26
URL: http://www.jdfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0