Vad tycker mina tränare om Richie?

Det blir mycket inlägg här idag men jag passar på när jag har en riktig dator och slipper skriva från mobilen där jag skriver 2 ord/minut ;)
 
Har ju haft Richie i 2 månader snart, den 30e, hemskt vad tiden går fort!
Men jag har hunnit rida för de 4 tränarna vi har på klubben och fått utlåtanden så jag tänkte sammanfatta lite vad mina olika tränare tycker och säger om oss än så länge.
Kan börja med att säga att jag fått bekräftat att de flesta var väldigt skeptiska till hur detta skulle gå med tanke på att jag själv är 165 cm och Riche är 176, jag har faktiskt mätt honom ;)
Men i alla fall, de flesta verkar fått sina tvivel motbevisade till stor del :)
 
Eva-Lotta: Eva-Lotta är en av hopptränarna på klubben, numera har hon bara någon enstaka träning i månaden då hon har två andra jobb med. Hon tyckte mycket om Richie, jag citerar "ett snällt kassaskåp". Eva-Lotta tyckte att Richie var precis rätt häst för mig "Stabil och säker, precis en sån häst Emelie behöver" har jag fått höra att hon sagt.
 
Cicci: Cicci är ju då tränaren jag rider alla mina dressyrträningar för. Cicci gillade Richie från första sekund, det första hon sa när han kom var " Vilken vacker häst, jag förstår att du är förälskad för det är jag med nu!" Vilket var roligt att höra, Cicci tror verkligen på mig och Richie som det låter, hon gillar verkligen Richies Gångarter och hon säger " Det här kommer bli super Emelie" och senast igår fick jag höra "Det är inte lite häst du har att rida ihop Emelie men du gör det bra och trevlig och kämpar på, du är på helt rätt väg och med mer jobb kommer detta bli super, ni är jätteduktiga båda två"
 
Jossan: Jossan är tränaren jag har i Specialhoppningen nu för tiden, red för Sara innan men nu har jag bara Sara på torsdagarna. Jossan tyckte att han verkar snäll och stabil och precis en sån häst jag behöver, dels för mitt sälvförtroende och dels för att kunna utvecklas.
 
Sara: Sara tycker, vad jag förstår också att Richie är vad jag behöver, en snäll stabil häst. Av henne har jag fått lite mer konkreta kommentarer och konstuktiv kritik,första passet var det "han är långsam, du får jobba med tempoväxlingar och övergångar, precis som du kämpat med Nickie hela tiden." Men hon gillade Richies Kropp iaf, tyckte att han var fin och propotionerlig (stavning?) :)
 
Det värmer så mycket att de flesta gillar Richie och tycker att jag gjort ett bra köp, detta kommer låta lite hårt, men jag hade nästan skitit blankt i vad andra tycker ändå, jag anser att det viktigaste är att jag trivs och är nöjd men samtidigt vill man ju att tränarna man rider för ska gilla hästen och mig och hästen tillsammans som ekipage, det är väldigt viktigt att tränare kan ha lite tro i en och hjälpa en att nå målen. Hur mycket jag än älskar att rida på BPK så hade det inte spelat någon roll, hade jag märkt att de inte anstränger sig för att vi ska bli bättre för att de tyckt att jag gjort fel som köpt Richie, då hade jag tagit mitt pick och pack och valt en annan klubb...
 
MEEEN nu är det inte så utan jag har blivit positivt överraskad :)
Så nu taggar jag inför år 2014, mitt och Richies år :)
 
 
Persson på Cosa Nostra, Olsson på Bella och jag med bebis Richie i somras <3
 
Läs Perssons blogg på Perssons


Kommentarer
Jennifer

har sett honom några gånger i stallet, så himla söt är han! Ska bli kul att se er på tävlingar och träningar m.m, super kul :D

2014-01-14 @ 20:27:25
URL: http://jennifersandberg.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0