Tur att man har en snäl häst..

Igår när jag red så blev det ännu en gång strömavbrott, men i RIDHUSET!!
mitt i galoppen så blev allt bara svart.
Paniken bara brast ut i mig, mörkrädd och en bra bit upp på en häst vars reaktioner jag inte vet om!
Men jag hade ju inte behövt oroa mig, jag är övertygad nu om att en snällare häst, det är en död häst..
Richie saktar ner till trav, ner till skritt, stannar och låter mig hoppa av, inte spänd eller ens ökad andning utan han bara låter mig leda honom till dörren men hjälp av en ficklampa på mobilen, står snällt lös medan jag öppnar dörrarna och går med mig som om inget hänt.
Fick skritta av honom för hand ute på stallplanen, han kunde ju inte bara ställa sig i boxen efter det passet.
Efteråt när jag ställt in honom i boxen så insåg jag att mitt hjärta fortfarande bankade superhårt i bröstet på mig, och darrade på benen gjorde jag.
Men blev helt varm av lugnet som Richie utstrålade, inte ett öra rörde han när allt hände på mindre än bara några minuter.
Stolt matte, JA!
 
Men passet var mycket givande dock tyckte Richie att jag var såå jobbig. Jag gjorde små volter vid varje bokstav, först i skritt i både höger och vänster varv. Sedan gick jag över till trav och gjorde samma sak. I galoppen så gjorde jag istället en volt i varje hörn i båda varven, han trampade på fint och man kände att han fick ta i lite för att orka hålla galoppen, men det var ju det som var målet, en lösgjord häst som kämpar på. i skritt och trav går han nu riktigt fint i form, galoppen kommer stundvis men har fått beröm för att han redan blivit snyggare i kroppen sen jag fick honom :)
 
Nähe nu ska jag ta och skriva ett inlägg om sadelprovningen och hur det ser ut just nu, det var värre än jag trodde.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0