Svar på era frågor

Hur länge har du bloggat?
- Jag började blogga i Mars år 2012, jag tror att jag började blogga på allvar efter att jag förstörde ryggen efter min avramling på Depa.
 
Har du några mål inom ridningen?
- Ja, att bli så bra som möjligt, att få så många timmar i sadeln jag bara kan och ta varenda pass som en möjlighet att bli bättre. Jag har aldrig haft som mål att hoppa OS, men det hade varit rätt kul att någon gång i framtiden hoppa SM, kanske inte med Richie med med någon framtida stjärna :)
 
Hoppning/dressyr?
- Jag antar att det är meningen att jag ska välja vilken jag gillar bäst? Hoppning, helt klart! trots att jag är livrädd så fort hindrena kommer upp emot 90 cm men jag älskar känslan när man litar helt och fullt på sin häst och klarar det! Dock så har jag börjat få upp mina ögon mer för dressyr nu, tycker det är riktigt givande! :D
 
Hur länge har du ridit?
- Jag har ridit i hela mitt liv. Jag minns faktiskt inte något skede i mitt liv då jag inte ridit, har alltid brunnit för hästarna, men ca 17 år har jag ridit :)
 
Vad är det bästa med Richie?
- Det bästa med Richie är att han är så otroligt snäll! Jag menar, vilken häst skulle inte få panik när ridhuset blir kolsvart mitt i en galopp? Jag hade det om jag hade vart häst! Men inte Richie, han saktar ner och går snällt med mig till dörren. Jag älskar att jag kan göra allt med honom, gå ut i skogen i bara grimma och grimskaft, longera, rida utan stigbyglar med långa tyglar när det blåser så att det knakar i ridhuset. Så det bästa med honom är nog att han är så snäll, och att han är just han såklart! :D
 
Vad är era planer för framtiden? Ska ni tävla något?
- Ja tanken är ju att vi ska komma ut på tävlingar både inom dressyr, hopp och vem vet, vi kanske ger oss på terräng och distans med? Jag ser bara möjligheter med Richie och han tycker att allt är roligt! Jag ska faktiskt börja övningsköra för att kunna ta ett utökat B-körkort så att vi kan åka runt på lite tävlingar!
 
Vad är ditt högsta mål tillsammans med Richie?
- Mitt högsta mål tillsammans med Richie är svårt att bara dra rakt av så jag får dela upp det lite:
I Hoppningen är mitt högsta, långsiktiga mål att hoppa LA, alltså 120 cm, men innan vi når dit är det flera år av träning och nötande,
I dressyren är målet att ta oss så långt vi bara kan komma, har fått höra att det är jag som sätter gränserna så jag antar att jag siktar iaf mot MSV dressyr.
Andra långsiktiga mål är att prova på distans och terräng, starta någon debutant i fälttävlan och prova på distans, sen får vi se vilken gren jag väljer att ha som huvudsaklig gren :D
 
 
Tack så mycket för alla frågor, det var bra frågor ni kom på, nu får det väl gå ett tag så får vi se om jag slänger upp en frågestund till, kanske gör det i samband med besöksrekord?
Vi får se!
Tills dess så får ni kika in här och fortsätta läsa om min och Richies resa tillsammans, imorgon tänkte jag skriva om hur vi träffades, om tiden jag kämpade för oss och hur jag till slut stod som ägare på honom! :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0