Strömavbrott och sockerbitar

Idag så blev det ett kort strömavbrott i stallet, det är så roligt, Richie brydde sig inte det minsta, jag höll på att avlida, är ju så mörkrädd haha!
Richie kunde verkligen inte bry sig mindre!
 
Inne i ridhuset så värmde vi först upp och kollade så att gas och broms funkade, gasen funkade definitivt, lite värre med bromsen men den kom senare. Han har blivit så mycket känsligare för mina vikthjälper osv. När han kom hem så fick jag verkligen ta i för att han skulle sakta ner, nu räcker det med att jag rätar upp mig och han lyssnar, känns så bra att det går så fort framåt, men det är ju i början man märker som mest förändring! :)
 
I alla fall, sen så gick jag på sockerbitarna och det jag fokuserade på var att han skulle ha samma galopp hela tiden, det var sockerbit - 3 galoppsprång - sockerbit och i början gick det bra men ju längre in i övningen vi kom desto kaxigare blev han och tyckte att han kunde själv och ville inte lyssna, det slutade med att jag släppte stigbyglarna, satte mig djupare i sadeln och höll om extra mycket och höll en stadigare hand och då gick det direkt!
 
Älskar känslan när man har ett problem och lyckas lösa det, ååh jag är så taggad att träna och träna, många timmar i sadeln och tävlingar :D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0