Shopping på Hööks!

Eftersom jag ska bygga upp Richies triangelmuskler igen så krävs mycket lång-låg /fraåt-nedåt ridning och arbete för Richies del, så idag har jag shoppat lite hjälpmedel till att underlätta för mig att kunna jobba honom på korrekt sätt.
 
Longeringshjälp: utan en massa onödiga remmar och väldigt enkla medel ska denna simpla anordning hjälpa mig att få honom att jobba honom på lina i just den formen han behöver, detta gör att det är mer lönt för mig att variera mellan uppsuttet arbete och arbete på lina.
 
Halsförlängare:
Detta är en mildare variant av gramanttygel som innebär färre tyglar för mig, men ändå hjälp för Richie, denna spänns i sadelgjorden och genom bettringarna upp i nacken och har en elasticitet som gör att han får utrymme att stretcha ut sin hals men som bjuder in honom på ett trevligt sätt att söka sig neråt och framåt.
 
Sedan köpte jag även ett par nya ridhandskar från CRW, mina har ju gått sönder och jag älskade dem, färgen jag hade fanns inte så jag tog ett par andra men de blev lika snygga dem :D
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0