Rutiner i stallet

Som alla andra så har jag mina rutiner i stallet så jag tänkte jag skulle skriva lite vad jag gör en vanlig dag när jag ska rida själv, alltså utan tränare.
 
  • Kommer till stallet
  • Hälsar på Richie och kollar så allt verkar allmänt bra
  • Fyller hans höpåsar
  • Fyller hans Kraft-byttor
  • Tar ut Richie i gången
  • Gör rent vattenhinken och fyller på den
  • Mockar rent i boxen
  • Kollar så att saltstenshållaren och krubban är ren
  • Tar av  Richie täcket och visiterar ben och rygg
  • Ryktar, kratsar hovar och under rykten kollar jag efter sår/skav
  • skyddar/lindar, sadlar och tränsar
  • Rider
  • tar in i boxen, sadlar, tränsar och skyddar/lindar av
  • ryktar av och eventuelt linimenterar
  • putsar utrustningen
  • kollar vattenhinken en sista gång
  • pussar Richie god natt
så brukar en dag se ut när jag rider själv, det jag är väldigt noga med är att jag aldrig hoppar upp på Richie utan att ha en plan, utan att veta vad jag vill få ut av passet, vill jag att han ska gå t.ex. med ett ärligt stöd till bettet så skiter jag i om det tar 2 timmar, han ska göra det innan jag avslutar. Även då jag rider kravlöst/utan plan så är det planerat, planen kan helt enkelt vara att jag inte ska ha någon plan :)
Så ungefär såhär ser det ut för oss en dag då vi inte tränar vilar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0