Our story..

Så hur blev det nu så att jag står som ägare till världens finaste häst?
 
Det började med att jag satt  på internet och kollade runt efter läger jag kunde åka på med min dåvarande häst, Chesney i utbildningssyfte.
Jag hittade stall bokeslätt och valde att anmäla mig och åka dit.
Väl där så är det klart man kollar runt lite på hästarna som bor där och då så jag Richie, det var en man som hade honom på läger då.
Tycker ju mycket om större hästar så jag blev ju så klart fast.
Kikade in Richie lite extra under de 4 dagarna jag var där och kände direkt att nästa år ska jag hit och honom ska jag önska!
 
Sagt och gjort, önskade honom året därefter på mitt läger där jag skulle vara i 7 dagar.
Det första jag tänkte när jag skulle hämta honom i hagen var "oh fuck, vad har jag gett mig in på, han var ju större än jag minns honom"
Men på väg från hagen så var han ju snäll och go så jag tänkte att jag försöker ändå.
Och jag ångrar verkligen inte att jag gjorde detta, det klickade DIREKT, det var som om två pusselbitar äntligen hittar varandra och blir till en större helhet.
Efter några dagar med Richie frågade jag om han var till salu.
Svaret var "till rätt pris" och Malin och Bettan sa ett pris.
DÄR satte de mitt huvud i hårdarbete, hur skulle jag få ihop pengar?
 
Efter lägret gick det ett par veckor och då ringde jag Malin och sa att jag var seriöst intresserad, det var inte bara som jag sade, jag blev lovad att Malin inte skulle sälja honom till någon annan utan att säga till mig först så jag fick chansen först.
 
Jag skaffade ett jobb, som telefonförsäljare på Call4U. Jobbade varje ledig dag efter skolan, för det mesta helger och ibland, när vi inte hade något att göra på praktiken så jobbade jag istället. Alla pengar som inte gick till räkningar sparades undan. Pengarna lades på hög och det tog inte lång tid innan jag började närma mig målet.
 
Varenda dag tänkte jag på Richie, saknade honom och önskade att jag bodde närmare. Vid jul 2012 så hälsade jag på min goda vän Jonna, som jag lärde känna under veckan på bokeslätt så fick jag rida Richie ett par dagar och då blev jag ännu mer säker på att det var Richie, ingen annan.
 
Tiden gick och snart var det dags för ännu ett läger, samma läger som förra året och jag fick rida min fina igen, det var en av de bästa veckorna i mitt liv, lite spontant så bestämde jag mig för att åka på hopplägret som var veckan efter och på så sätt få lite mer tid med Richie.
 
Några månader senare så kände jag hur det började närma sig, vi besiktigade honom och han dansade igenom den utan några anmärkningar.
Efter ännu ett par månader så ringde Malin och frågade om jag kunde komma och hämta honom lite tidigare än planerat för hon hade hittat en jättebra ersättare.
Pratade med mormor och det var typ över hennes döda kropp att jag skulle skaffa en häst trots att jag betalade allt själv och har ett jobb!
Hon sa åt mig att har jag råd med häst kan jag skaffa egen lägenhet med.
Sagt och gjort, jag åkte och kollade på en lägenhet men på något sätt kändes det väl som att mormor insåg att jag menade allvar så vi kom överrens att jag skulle få ta hem honom, OM jag skaffade bil!
 
den 30e november rullade vi ner mot Sölvesborg och hämtade det finaste jag någonsin haft, min bästa vän och själsfrände. nästa torsdag har jag haft Richie i min ägo i 2 månader, hemskt vad tiden går fort!
 
Jag vet dock att jag aldrig varit så lycklig i hela mitt liv, Richie ger mitt liv en helt ny mening, jag lever för honom, jag jobbar och sliter, för att kunna vara med honom, är i stallet nästan all ledig tid, för att han gör mig hel, han ger mig lugn. Dagen kan varit skit varenda minut på dygnet, men så kommer man till stallet och ser sin bästa vän där i boxen och allt som var skit bara försvinner och bleknar, för Richie lyser upp min tillvaro. Känslan att kunna känna en sån kärlek till sin häst är en gåva. Jag lovade mig att aldrig känna så varmt för en häst efter att min fina Golden Grant åkte hem men så kommer Richie och river varenda försvarsmur jag byggt upp, han är mitt allt, mitt liv, och jag släpper honom aldrig..
 
 
 
 


Kommentarer
Magdalena

Jag känner igen din känsla.....
Lyck till med din fina <3

2014-01-22 @ 16:31:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0