Ny sadel bestämd

Nu är det ju så att sadeln jag köpte till Richie gjorde mer skada än nytta, triangelmuskeln som finns precis bredvid manken ska ju vara ganska fyllig på både sidor men på Richie är de nedsjunkna, detta beror på att sadeln trängt och på det sättet strypt blodtillförseln under ridning så inga muskler kan byggas upp.
Detta gör ju att jag nu kommer ge Lena min Kieffer och få min Prestige GP lite billigare men det ska ändå till ny sadelgjord, nya stidläger och kombinationspadd.
 
Sadeln jag provade ut ligger bra, den är lite vidare så att triangelmuskeln ska få plats att vidgas, jag fyller ut den med en kombinationspadd som ger musklen lite mer svikt så den inte blir nedträngd under ridning.
så nu ska jag börja bygga upp de musklerna igen, Hasse kommer som jag skrivit ett par gången den 28e och kollar igenom efter låsningar osv, ska också försöka få ut en massör.
 
Men nu blir jag som sagt nästan 5-siffrigt fattigare men det viktigaste är att jag vet att Richie inte får ont när jag rider!
 
På bilden är den sadeln jag ska köpa, fast min är svart!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0