nöjd häst

Idag var det dressyrträning för Cicci.
Red med halsförlängaren och jag säger två ord: NÖJD HÄST!!
Det blev mycket behagligare för både mig och honom, han kom igenom sig och jobbade riktigt med ryggen HELA passet, blev så trevlig att rida så det finns inte ord, och mycket trevligare för mig att slippa bråka med honom om just formen, jag vill ju så gärna att han ska jobba med ryggen men det är inte alltid vi har samma åsikt.
 
Idag kunde jag koncentrera mig mer på hans placering, att han inte skulle tränga emot min innerskänkel, att han skulle ha jämnt stöd på bettet och att han skulle gå fram fram fram!
Och han verkade tycka det var jättekul att få jobba!
Väldigt positiv och taggad genom hela passet.
 
Målet är ju att få precis samma känsla utan halsförlängaren men det är en bit fram tills dess, han måste få mer styrka och få in tänket att det faktiskt blir lättare om han lyssnar, väntar och jobbar med ryggen. Han har ju en tendens till att bli stark och lägga sig i min hand, detta kände jag inte av idag!
 
Imorgon kommer Hasse och kollar igenom honom så får vi se vad han hittar!
Sen har han ju säkert ett par dagars vila framför sig, jag tycker inte jag gör annat än att låta honom vila just nu höhö!
Men det kan behövas mycket små vilor för honom just nu när han blir riden på ett helt annat sätt. I helgen är det ju träning för Katta, det ska bli mycket intressant, har aldrig tränat för henne innan.
 
Men nu ska jag slänga i mig lite mat och sen blir det att lägga sig och kolla på film!
 
Bjuder på bilden...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0