Mål 2014

Nu kommer då inlägget med mål för mig och Richie 2014 och jag kommer dela upp dem i hopp, dressyr och allmänt.

Dressyr:
* starta en klubbdressyr under vårterminen.
* Starta en riktig dressyrtävling på hemmaplan under höstterminen.
* Få Richie mer bärig och utveckla formen så att han blir eftergiven och börjar söka sig ner till en bra form mer naturligt.
* Sist men absolut inte minst; bli mer sammansvetsade som ekipage och ha kul!




Hoppning:
* Starta minst en klass varje klubbtävling under året.
* Hoppa en Stadig runda på LE-höjd (80cm) på klubbtävling
* Prova på minst ett terränghinder uppe på vallen
* Hoppa en trippelbarr, behöver inte vara hög.
* Få en kvickare häst som svarar på mina hjälper direkt och inte 5 galoppsprång efter





Som ni märker så har jag inga överdådiga mål i varken hoppning eller dressyr detta året och detta är för att jag känner att jag faktiskt har tid att skynda långsamt. Vi behöver jobba ihop oss och både han och jag behöver känna tryggheten i varandra.

Allmänt;
* Få en bättre relation till Richie och bättra på med ledarskapsövningarna.
* Ta ut en kiropraktor som får kolla igenom honom och sen fixa en sadel som ligger perfekt just på Richie.
* Ta ut hippolyt för sammanställning av foderstat.
* Planera upp hans veckor och följa planen, aldrig rida ett pass utan en plan, jag ska veta vad jag vill uppnå redan när jag kommer till stallet och om det ska ta 30 minuter eller 2 timmar att uppnå det så får det vara så.
* Låta båda mina tränare rida Richie så de kan känna just hur han är så det blir lättare för dem att hjälpa mig.

Jag är så taggad på 2014 nu!
Richie har gjort mitt liv så mycket ljusare, han kom in i mitt liv nu när jag som mest behövde en vän. Jag har bara haft honom en månad men redan har jag suttit otaliga gånger och pratat med honom och gråtit ut mot honom när allt annat är skit, han är min klippa!
Han gör mitt liv värt, så detta året är vårt, han ska få det bästa eller inget, jag ska viga all tid jag kan för att stärka banden mellan oss.
Jag trodde inte att man kunde känna en sån samhörighet med en häst men nu har jag fått beviset!
Richie är en oslipad diamant och en ängel i all hantering och ridning.
Jag släpper honom aldrig ifrån mig nu!
Jag älskar honom utav hela mitt hjärta och hos mig ska han stanna till tidens slut.
Hästen jag kämpat så för och drömt om så länge är äntligen min, bara min och först nu är mitt liv komplett!

2014, Come at me!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0