Hur är Richie?

Så hur är nu Richie?
 
Ridningen: i Ridningen så är Richie den snällaste goaste häst man kan hitta, skulle aldrig göra något dumt osv. Dock så är det lite så att många dömer honom efter hans storlek, de tycker han ser klumpig och stor ut, tvärtom, Richie svänger och vänder precis som alla andra hästar, han speglar ryttaren sjukt bra! Ramar man inte in och ger rätt stöd, klart han inte svänger då, drar du bara i honom, klart han blir stark och tung! SÅ det jag vill få fram att han är känslig om man rider honom känsligt, han är så snäll och trygg, jag har aldrig varit med honom och känt mig rädd eller orolig, jag skulle lägga mitt liv i hans hovar ;)
 
Hantering: Här är han också sjukt snäll och ödmjuk MEN han kan vara väldigt bufflig, han tror ju att han är en liten shettis men buffar han på mig flyger jag ju till månen och tillbaka haha!
han är också lite naffsig, vill gärna pilla på allt och alla och det är lätt att ett finger eller en jacka slinker in i den där stora munnen.
 
min sammanfattning är att Richie är världens goaste, han skulle aldrig vara dum eller elak, den dagen han är det så kommer jag låta röntga/undersöka varenda del på honom! En snällare häst är ärligt talat en död häst!
Hade han inte varit så snäll och trygg hade jag aldrig köpt honom, med tanke på hans storlek så hade jag aldrig gett mig in i det!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0