hu vad det blåser

Det blev ingen uteritt idag, det blåste så det bara knarrade i väggarna så det blev lite longering i ridhuset istället.
Fokus låg på att han skulle svara på mina kommandon så kvickt som möjligt, han var väldigt duktig på skritt-trav, galopp-trav och trav-skritt dock var det lite kinkigt med trav-galopp och skritt-halt. men det tog sig ju längre in i passet vi kom :)
longerade ca 20 minuter, ungefär 10 minuter per varv i 5 minuters intervaller.
Han blev lite busig när vi skulle galoppera, han körde ner huvudet och gjorde världens fulaste och mest halvhjärtade skutt haha! såg ut som en bock-stegring typ, gud vad ful han var då haha!
Men han tyckte att det var sååå roligt och travade och galopperade på fint.
 
Det är nyttigt och roligt för mig med att se honom från marken, och jag gillar verkligen galoppen han visade mig idag, hade en egen bärighet och var rund och rytmisk, så känns det även  när jag rider.
Dock så är traven något jag kommer börja lägga mycket fokus på så fort Hasse varit här, han kändes lite mindre villig att sträcka ut osv så det blir mycket tempoväxlingar, riktigt stora ökningar och riktiga samlingar.
Jag som brukar hata vinter och kyla, det märker jag inte av när det är dags att åka till stallet, blir så varm av att se min drömhäst stå där i sin box och kolla på mig, fina hjärtat <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0