Hoppträningen i Torsdags

Idag var det inte lika roligt att hoppträna kan jag medge, det var mycket småsaker som fick det att kännas dåligt.
Han skötte sig helt okej, dock fick han för sig att han skulle springa på sidan ett par gånger, men då fick han bara snällt lägga en liten volt och komma igen direkt, hindrena var så små så det klarar han liksom i skritt.
Sen så hoppade vi på en volt och ett par gånger så kom vi helt fel och återigen blir jag hoppad ur sadeln, rätt rejält så ena gången hänger jag på trekvart och bara väntar på att tugga grus, men snäll som han är så saktar han ju av när han känner att jag inte är med.
 
Denna hoppträningen vill jag helst bara stryka ett streck över, han skötte sig bra och han speglade mig väldigt bra, hindret han sprang åt sidan på var det sista i en linje med 3 hinder, över mittenhindret som var en oxer hann jag inte riktigt räta upp mig och rama in honom så det var antagligen därför som han inte hoppade det.
 
När vi la ihop allt till en bana så gick det mycket bättre men jag ska ju inte säga att jag är nöjd över min insats, Richie gjorde så gott han kunde med klumpen Emelie på ryggen men det har bara gått 2 månader så jag ska inte klaga, jag förväntar mig inga underverk på dessa 2 månaderna :)
 
Kommentarer från träningen:
 
"Emelie, ta inte detta på fel sätt men din häst är ju inte graciös precis, det är ju mycket jobb med att svänga och lägga honom rätt för dig, han har ju inte riktigt styrkan än"
 
" Jobba mycket med snabba övergångar och mycket upphöjda trav och galoppbommar"
 
" Det händer saker hela tiden, det ser redan så mycket bättre ut än första gången jag såg dig hoppa honom"
 
Så jag fick lite bekräftelse på att jag har gjort ett helt OK jobb med honom än så länge i alla fall, det är ju roligt :D
 
 
Skillnad på grimmor? till vänster, storlek mini, till höger storlek Richie xD


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0