En månads träningar för Richie

Under en månad så rider jag minst 8 dagar för tränare, det är ganska mycket, men jag tycker att det är extra viktigt nu i början när allt är nytt för oss båda, jag behöver folk att bolla med och jag älskar att träna för tränare för man får alltid något man kan jobba på till nästa träning.
I alla fall, så här ser en månads träningar ut för Richie.
 
Vecka 1:
Måndag: Dresyr för Cicci
Torsdag: Dressyr för Cicci
 
Vecka 2:
Onsdag: Hoppning för Josefina
Torsdag: Förberedande hoppning för Sara
 
Vecka 3:
Måndag: Dresyr för Cicci
Torsdag: Dressyr för Cicci
 
Vecka 4:
Onsdag: Hoppning för Jossan
Torsdag: Hoppning för Sara
 
Som ni ser så blir det 2 hoppningar i rad för Richie var 4e vecka, men det är inte så farligt, för eftersom jag är medveten om hur mina träningar kommer se ut så kan jag se till att jag inte rider döhårt den ena dagen osv :)
Tycker det är ett bra upplägg, de veckorna jag bara tränar dressyr försöker jag få in iaf en dag med bommar, sen om jag får tillfälle att ta några skutt klagar jag inte, annars går det suveränt med varannan vecka på den nivån vi är på för tillfället :)
När jag har hoppning/förberedande så fokuserar jag extra på dressyren när jag rider själv.
 
Sen så har Richie minst en dag med komplett vila och en dag när jag bara skrittjobbar honom, ibland får han en dag mer vila, som t.ex denna veckan har han vilat igår och idag och då för att det var planerad vila igår och idag ska jag träffa en vän som åker tillbaka till USA på fredag som blir iväg ett helt halvår nu, då låter jag gärna honom vila för att kunna umgås med henne :)
Sen så försöker jag att ha honom riden 4-5 dagar i veckan, hur sent det än blir så rider jag, även de dagar ridhuset är upptaget till 21-22 :)
 
Ska sätta mig ner med mitt nya skrivblock nu och brainstorma internet efter en massa inspirerande övningar jag kan göra med Richie, är så taggad så det finns inte! :D
 
Har ni något speciellt upplägg för era hästar? :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0