Det tar sig

Idag vankades det dressyrträning igen och jag måste säga att det tar sig!
Idag så var han såå fin. Red utan stigbyglar hela passet så jag fick mig rätt bra träning jag med!
I skritten och traven är det jättemycket bättre med det ärliga stödet, han bär sig mycket bättre, håller stödet bättre på yttertygeln och söker sig framåt-nedåt på ett helt annat sätt nu!
I galoppen kommer det stundvis men där är det fortfarande en hel del arbete kvar, han ska få upp styrkan osv, men det kommer bli så mycket lättare nu när jag får en ny sadel på lördag som passar perfekt!
 
Han har även blivit mycket bättre på att stå kvar i boxen när jag säger till, innan han jag stått en bit ifrån men fortfarande mitt framför boxdörren, idag gick jag därifrån, han gick ett par steg men han gick inte ut ur boxen längre än att hans hals stack ut, han ville ju kolla vad som hände därute. Det var så himla gulligt, han stog själv med vidöppen boxdörr när jag skulle hänga in min sadel och då såg jag från dörren att han väger över och ska precis ta ett steg, det räcker med att jag säger till honom så ställer han sig tillrätta och tar inte ett steg, duktig pålle!
 
Men det som gjorde att jag dog söthetsdöden idag var att när lektionen var slut så skulle Cicci släppa in ett annat ekipage som skulle träna och det blåste som bara attan!
Typ alla hästar blev skiträdda och vände rätt och galopperade därifrån, Richie han bara stod där med spetsade öron och kollade på dem som för att säga "varför springer alla? vi skrittade ju nyss av!"
Min pålle är så sööt <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0