att utvecklas!

Jag har verkligen aldrig träffat en häst som så gärna vill göra rätt som Richie!
Igår på hoppträningen var det studs och mycket upphöjda galoppbommar på volt som stod på schemat!
han kändes väldigt fin och hoppade allt.
dock så tror jag inte att han fattadd att han skulle hoppa över studsen för han saktade ner och travade över dom haha!
men i slutet så hoppade han båda studsen utan problem!
Jag kände att flytet jag ville få fram aldrig kom utan han hoppade ett hinder, blev stark, jag tog tillbaka honom, han tappar aktivitet och bjudning och där kom vi i bottnen på hindret liksom :/
Men det är bara 3e hoppningen så det är inget att hänga läpp för :)
Jag känner mig så mycket säkrare i min egen ridning nu efter mitt år med Nickie och jag har fått en helt annan pondus och jag vågar låta mig själv att lägga mer tillit på Richie, känns skönt!

Dock tyckte Richie att jag var sååå dum igår, jag ville se hur han skulle reagera på vår spolspilta, den ville han inte veta av ;)
Dock så ger jag mig ju aldrig förrän jag fått ut det jag vill så runt runt gick vi och till sist stog han med alla fyra hovar nere i spolspiltan men han stog på tvären, det gör inte så mycket jag ville bara, att nu första gången, att han skulle stå där utan att försöka klampa över mig och gå därifrån blir mycket träning på spolspiltan märkte jag :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0