träning från marken

Idag hade jag och Richie lite träning från marken.
Jag har påbörjat lydnadsträning med kommandon, det jag har nu är kom, halt och back.
Kom använder jag när vi står still och skall gå och då ska han gå med, vilket han gör riktigt bra om inget annat är intressantare, men det ska vi träna mer på.
Halt säger jag, vilket ni säkert räknat ut, när han ska stanna då säger jag först HALT och sedan stannar jag och då ska han stanna BAKOM mig inte gå förbi, han får max gå så långt att hans bog är vid mig.
Idag la vi också till back, då vänder jag mig emot honom och säger back och tar ett steg emot honom, då ska han backa tills jag säger att det är bra, detta lärde han sig ganska fort så idag backade han 15 steg utan att jag ens rörde honom, jag fick säga back efter varje steg men jag behövde inte röra honom, målet är ju att det ska räcka att jag säger det en gång, men det är ju första träningen så han fick en stooor guldstjärna idag :D
jag fick mig en puss med, en riktigt dregglig en ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0