Tävlingar

 
Som det ser ut nu så kommer jag starta fyra tävlingar inom de närmaste månaderna.
tävling å tävling men pay & rides och klubbisar osv :)
Datum och sånt har jag helt glömt bort men skriver lite om vad för tävlingar och vilka klasser osv :)
 
Pay & Jump: Denna arrangeras av tävlingsryttarna och frivilliga för att komma igång inför tävlingssäsongen. Här tänkte jag hoppa 60 + 60cm, alltså två 60 cm rundor. Jag väljer att inte hoppa högre för att jag hänger inte med i hans språng så bra som jag önskar och då blir det svårt för både honom och mig i högre höjder. Så här kan vi fokusera på att få upp galoppen och hitta ett bra flyt, min plan med Richie är ändå att hoppa en höjd till den känns löjligt låg och sen gå vidare för att då och då gå ner ett eller två snäpp :)
 
Pay & Ride: arrangeras också av tävlingsryttarna för att komma igång. Här tänkte jag rida en LC:1, för det är den klassen som brukar vara på klubbtävlingarna, alltså slipper jag lära mig fler program ;)
Detta är för att kunna se ungefär vart vi hamnar procentuellt och för att märka vad vi behöver träna mer på.
 
Klubbhoppning: beroende på hur P&J'n går så går jag eventuellt upp och hoppar 60+70cm här, om det gått sämre så tar jag 60+60cm igen, samma fokus här, tempo, flyt och att han ska känna att det är lätt och kul och få honom att suga och leta hinder :)
 
Klubbdressyr: Då tar vi märke 1 samt LC:1 om jag känner att jag kan hålla koll på båda programmen, kan redan märke 1 nämligen :) Annars blir det LC:1 och då satsar vi såklart på att komma runt felfritt men hade även varit kul om man lyckades knipa en placering :)
 
Så ser det ut nu i feb/mars i alla fall och jag är så taggad till detta, för att se hur det går osv. Älskar att ha mål att jobba emot, så nu går vi all in och tar tillvara på vartenda pass blandat med lugna dagar och vilodagar i en bra kombo  :D
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0