Vila sig i form

Hejsan!
Idag möttes jag av en massa regn när jag skulle rida, så jag bestämde mig för att vänta ut det genom att putsa alla richies saker, hurtigt!
Dock var det inte till så stor nytta för så fort vi kommer ut i paddocken så hällregnar det och alla sakerna blev blöta, bara att putsa igen, nu är det rent iaf ;)
 
Passet idag gick riktigt bra måste jag säga, jag tror att richie är en häst som vilar sig i form. Han var så mjuk och fin i munnen, så arbetsvillig och ändå så klockren i formen för att bara blivit riden sporadiskt i ca 5 veckor.
 
Till min stora förtret upptäckte jag dock att han har en tappsko på höger bak och JAG HITTAR INTE DEN )(&/%& SKON!!!! Janne, hovslagaren skulle komma ut och slå på den på fredag men eftersom Richie inte ömmar någonting och jag ändå bara ska vara i ridhuset ett tag nu så kan han säkert gå med bara en sko fram till på tisdag då Janne ska sko honom på alla fyra, onödiga pengar att lägga på att slå på en tappsko om han inte ömmar :)
 
Nu skulle Richie egentligen gått ute inatt han som har stått inne hela dagen men nu kom det världens ruskväder igen och alla andra tog in sina hästar så den nya ridläraren, Johanna, var snäll och tog in Richie åt mig! :)
Imorgon så står det hoppträning på schemat, jag tror Richie kommer att uppskatta det, jag är taggad till tusen!
Nähe dags att sova så man orkar med morgondagens prövningar!
 
Ciao!!
 
Tröttishästen <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0