Uteritt

Idag så gav jag mig ut på egen hand i skogen, jag brukar inte gilla att rida ut själv.
Dels är det ju alltid roligare att vara två och sen så är det ju bra ifall att det skulle hända något!
Men med Richie kan man ju vara helt lugn så jag sadlade och gav mig av och red skogatorpsrundan, det är en runda som tar ca 1 timme att rida och man rider lite trav och galopp.
Hela rundan var han pigg och glad, tittade nyfiket omkring sig men var inte tittig, det är ju inte mycket som skrämmer den herren :)
 
Vi invigde även det nyaste schabraket i vår samling, ett blått med gult kantband och tre gula kronor, det gillas skarpt!
Efter uteritten ryktade jag av honom och sen hade jag stalltjänsten vilket går rätt fort eftersom jag har lyxen att ha min snälla mormor till hjälp som väger höpåsarna och sopar, det är ju det tråkigaste som finns ;)
 
Nu ska jag ta tiden och skriva upp lite schema för Richie två "lugna" veckor :)
 
 
Kan ej se mig mätt på den här bilden alltså!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0