Två lyckade hoppträningar avklarade

Igår och idag har det varit hoppträning på schemat för mig och Richie.
Båda träningarna har gått så sjukt bra!
Han har utvecklats så himla mycket, hans bärighet har verkligen blivit så mycket bättre efter all denna dressyr vi ha tragglat!
Han har bara väjt undan en enda gång dessa två träningarna och det tar jag på mig, vi kom liksom lite på bredsida ur en ganska tight sväng och jag hann inte räta upp honom!
Men annars så har han skött sig super, lyssnat, väntat och verkligen gjort allting bra!
Så två FETA guldstjärnor till honom som Nellie Berntsson brukar skriva ;)
 
Det roligaste är ju att han börjat byta galopp själv nu utan att jag behöver sakta av emellan, jag behöver bara driva genom svängarna och stötta upp honom, 3 gånger av 5 så byter han nu!
Är så stolt över min bebis!
 
Imorgon blir det att skritta ut eller bara gå på en promenix, vi får se om vi får sällskap, isåfall rider jag annars går jag en runda själv :)
 
Hoppningen har känts jättebra, jag har börjat se mer avstånd och kan utefter det besluta om jag ska ligga kvar i samma galopp eller rätta framåt/trycka av tidigare. Jag och min ridlärare är överrens om att så länge han inte har tillräckligt med pondus själv så är det ingen mening att rätta honom bakåt då får det hellre gå fort och bli lite stora språng ibland. Med hjälp av stiglädret jag har runt halsen nu för tiden så kan jag hänga med och bara hålla i mig!
 
Nähe nu ska jag ta och käka lite och sen slänga mig in i duschen :)
Go kväll!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0