lila grimma, uteritt och slitna hovar...

Ja jag säger då det, galenskaperna tar aldrig slut haha!
Igår så skulle Richie få prova sin nya grimma, en babylila med en massa ludd ;)
Det första han gjorde var att köra upp huvudet och kolla på mig som för att säga: "aldrig att du får på mig det där, det är ju en tjejfärg!" Efter många om och men så fick jag på honom den och han såg ut att skämmas lite men efter lite gullande så tyckte han nog själv att han var världens sötaste i den, då vart han glad igen! :)
 
Idag så red jag och Evelina ut, båda två på Richie och skrittade ut skogatorpsrundan, Richie trivdes jättebra och bara mös medan jag och Evelina satt där och snackade lite skit MEN jag tror minsann att vi stötte på vår första älg..
Vid ett stycke i skogen ganska nära hem så blev richie flera decimeter högre, spänd som en fiolsträng och kollade omkring sig hej vilt! (haha vilt, på tal om älg, låg kvällshumor) jag hörde något knakande och något dovt brölande så jag bara satt där och hoppades att vi inte skulle stöta på den! Det gjorde vi inte och färden fortsatte lugnt hem.
 
Dock så måste jag börja sko honom bak. Jag skulle rida igenom honom lite i paddocken idag efter uteritten och i galoppen kändes han trippig som en hetsig b-ponny, jag hoppade av och kollade hans hovar, vad jag inte lagt märke till tidigare när jag kratsat hovarna var att han slitit något så in i norden på sina bakhovar så min slutsats var att eftersom han inte kom till ro i galoppen så måste han varit öm när vi kom  in på gruset.  Så ringde mig hovslagare på en lördag, dum som jag är) och inser att det är dumt och lägger på, dock så ringer han upp och jag frågade när han kunde komma tidigast. Så på onsdag klockan 13.30 så kommer hovis och skor Richie runt om,
Hans hovar har växt som ogräs så lika bra att byta fram med även om det är 4 veckor kvar egentligen, det får bli lite lyx den här gången eftersom jag inte vill ha en skoning och sen en ny för de andra efter 4 veckor :)
 
Nu kommer snart min kompis hit och imorgon är det stalltjänst. Imorgon får Richie ridas lite lätt i ridhuset så jag får se om han ömmar där inne med för gör han det får han ofrivillig helvila fram till på torsdag.
 
Go Kväll!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0