Blåst och strunt!

Hejsan!
Idag var tanken att jag skulle ge Richie en riktig genomkörare på gummibandet inför morgondagens privatlektion. MEN det tyckte inte vädret.
Red i ridhuset på grund av att det ena sekunden kunde stå som spön i backen och i andra sekunden vara gassande sol.
Började skritta fram på lång tygel och bara se till att han gick fram, fram, fram!
Började efter ca 10 minuter rulla på i trav, samma sak där, framåtbjudning var prio 1!
Red lite serpentiner och åttor och han blev riktigt mjuk och fin men innan jag hann göra så mycket mer så började det blåsa så jag trodde nästan att ridhuset skulle lyfta och tyckte precis att jag hörde muller längre ifrån, så att slippa åskan jag trodde skulle komma så avslutade jag där och hoppade av.
 
Richie är så himla rolig att ha med i ridhuset. När jag kom in så ställde jag bara honom i mitten medans jag hämtade pallen och stängde dörrar och han stod så snällt. Samma sak efter passet så ställde jag honom i mitten, mockade, ställde tillbaka pallen och öppnade dörrarna och kallade sedan på honom, han kommer som en hund, mitt hjärta <3
 
Idag när jag skulle hämta honom så tror jag han blev glad att se mig, har ju inte varit i stallet sen lördags förmiddag!
Han kom galopperandes och mitt i allt så slog han världens bakut och tjöt haha!
Mitt mammahjärta blev alldeles varmt och ögonen fyllda med glädjetårar, det värmer så att ens häst blir så glad när man kommer! (Dock kunde jag inte låta bli att be honom att INTE göra sådana konststycken när jag satt på, då flyyyger jag!)
 
Han skötte sig i vilket fall riktigt bra idag så jag tror det kommer bli riktigt bra på privatträningen imorgon, fokus är HALVHALTER! och att prova ut ett nytt bett.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0