Vivaldi och Jack

idag red jag Vivaldi på egen hand och det gick sjukt bra, hittade riktigt mycket knappar redan nu andra gången.
började med att borsta bort typ halva hagen från honom och sen så sadlade jag osv och longerade honom i ca 10 minuter så han fick värma upp och springa av sig det värsta, vill inte tugga grus om jag kan slippa ;)
när jag red så höll jag mig på en stor volt där jag fokuserade på att han skulle slappna av i både skritt och trav och i båda varven och det gick så bra så jag skippade att galoppera, skrittade av honom och ge honom kraft och borsta och ut i hagen :) riktigt fin och trevlig häst det där :)

sen vart det direkt till järnia o möta upp emelie och ut å köra med Jack, jag agerar nödbroms och Jack är så duktig :)
(utom när han sparkar stackars Chaplin som bara går förbi :p)

fick inga bilder idag men ska försöka ta några på Vivaldi på lördag :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0