Gårdagens ridning

Igår så hade vi hoppning. 
 
Det var första passet på stora utebanan för min del detta året :) 
Hade Mirco och det kändes jättebra!

I uppvärmningen så kändes han först lite spänd och stel men ju mer han kom igång desto lättare att ställa och böja blev han!
Vi hoppade på böjt spår och jag fann stora svårigheter med att hitta rätt tempo för honom, antingen så blev det för kort och han saktade av eller så hann jag inte ställa honom ordentligt men i sutet blev det jättefint!!!!
 
Sen så hoppade vi även en 5,5a och det gick superbra. 
Vi fick en vägran som jag helt och hållet tar på mig. 
Vi kom lite fort in och han började galoppera så jag kände att nej stopp det kommer inte gå och mycket riktigt stannade han. så jag bråkade inte med honom osv utan bara vände om och gjorde om det och då flög vi över, sista hoppet vart underbart!!

Kändes riktigt bra detta passet så jag ser mycket fram emot hoppningen på tisdag :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0