Sjukgymnasten

Var ju hos sjukgymnasten med min rygg och han sa följande: 

* Eftersom Depa klev mig i svanken så har ju antagligen en av mina diskar i ryggen skjutits fram och in i någon slags spricka (därför kan jag inte luta mig framåt utan att det gör ont).
* jag har fått bristningar och ärrvävnad  på ligament, senor, leder och muskler vilket leder till stelheten, försämrade rörligheten samt de obehagliga bränningarna jag får när jag stretchar ut ryggen samt får slag där.
* Mitt nervsystem har blivit trasat på något sätt där jag blev trampad vilket leder till att jag vissa dagar knappt kan gå, komma ur sängen eller ens klä på mig byxor och strumpor vissa dagar.
 
Jag ska börja med att försöka skjuta tillbaka disken genom att göra framåtböj 3 ggr/dag och försöka komma längre och längre ner, på så sätt kan jag skjuta tillbaka disken på något sånär bra plats.
Jag kommer antagligen alltid att ha ont eftersom mina nerver har blivit skadade. 
Det enda jag kan göra är att försöka röra på mig så att jag inte blir så stel och försöka röra mig även för att slippa ha fullt så ont, dock så krävs det ett träningsprogram som jag och sjukgymnasten ska komma överrens om om ca två veckor så vi får se hur det blir i framtiden. 
Dock tänker jag fortsätta rida såklart, för det är några av de få gånger som jag inte tänker på min smärta, jag hoppar banor på 80 cm med en rygg som skriker DÖDA MIIIIG fast när jag rider så försvinner allting, smärtan försvinner, alla tankar försvinner, det är bara jag och hästen, så ridningen är bra för mig, hästryggen är som en fristad <3
 


Kommentarer
Jossan

Tjusig häst:)

2013-04-11 @ 16:06:49
URL: http://morotenpeter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0