Lördagens stallrundor

I Lördags blev det tre olika stall för min del!

Braås Ridklubb

Min lillasyster fick låna söta lilla Nikita och rida på, hon ahde blivit lovad det en gång tidigare så nu blev det av :) 
Dock så skulle de salta ridhuset så vi tog med Nikita ut i skogen och red en stund ute i skogen. 
Melanie tyckte det var sååå roligt, hon älskade det, hon älskade Nikita och tyckte att det var hennes drömponny. 
Helt lyrisk av glädje satt hon och skrittade på henne och på en bit på vägen där det hade smält bort helt fick hon trava lite, hela ungen skakade av skratt, hon tyckte det var jättekul och det var ju annorluna med så små små steg jämfört med vad vår Zinta har :) 
Efter det så gjorde vi iordning Nikita och släppte ut henne i hagen samt hjälpte Sara att utfodra småhästarna i Nikitas hage, sen la vi schabraket i tvätten och åkte till nästa station, järnhandeln.
 
 
Är inte Nikita Gudomligt söt? :D
 
Löpanäs
 

Efter Braås så var det dags för mig att möta upp Emelie vid Järnhandeln så skulle vi åka till Winter. Denna dagen var det jag som skulle rida, det var lite smått nervöst i början men i slutet gick det super!
Skrittade bara eftersom jag inte känner honom i ridningen, har endast skrittat honom en gång innan och det var innan han åkte iväg till inridaren för en period till. Han var extremt känslig och det gillade jag, dock är det ju alltid så att man inte gärna vill ta i unghästar, det känns som om de är gjorda av porslin men det gick riktigt bra och stundvis så sökte han sig ner i en jättefin och trevlig form och böjde sig även stundvis fint för min skänkel. Först skrittade jag i linan men sista mintrarna skrittade jag runt honom utan någon lina. 
Dock hade jag alldeles för korta ben för Emelies stigläder, vi fick snurra två varv och sätta det i sista hålet, haha korta ben hejhej! 
 
 
En bild som jag tog på Winter i somras. 
 
Mästreda
 

På kvällen var jag såklart hos min pärla. Jag tänker vara där så ofta jag bara kan nu, hon är ju gammal och har börjat bli riktigt dålig i sina bakben, något som går fort när de blir äldre, hon är ju trots allt 29 år gammal. Vi borstade och min lillasyster flätade lite och hon ville att jag skulle knoppa henne så då gjorde jag ett par knoppar i manen på henne, hon blev så fin min fina. 
Usch hemska tanke att hon kanske inte ens lever till sin födelsedag, jag som planerat en såå fin och stor tårta till henne... <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0