Gårdagens tävling 80 cm

Som rubriken säger så tävlade ju jag och Nickie igår!
Var inte nervös förrän precis innan jag skulle upp på hästen faktiskt, var förvånansvärt lugn hela tiden. 
OCh nervositeten försvann efter att jag ridit fram en stund, var lite nervös när jag hoppade fram på oxern men sen bara släppte allt!

Mellan hinder 1 & 2  så kändes hennes galopp jättekonstig, tror jag fick någon slags korsgaloppshistoria men jag kände att jag aldrig skulle hinna byta galopp och sätta bra tryck i den så jag tänkte att det fick bära eller brista och det BAR!!!
Sen flöt banan på skitbra,kom lite nära på 5an men det låg kvar, det enda var att hon hoppade av jättestort på hinder nummer 7, det sista hindret och jag tänkte direkt att satan nu river vi, men Nickie var inte ens i och vi gjorde en felfri runda som ledde till en fin liten rosett :D
 
Och det bästa av allt var att allt kändes så RÄTT, jag kände att höjden var ingenting och Nickie var på sitt allra bästa humör!!
Nästa tävling är i mitten av april och då ska vi starta vår första LD, 90 cm :D
Är så taggad, vi ska redan på tisdag börja känna lite på 90 cm hinder på träningen, feels good!
Tycker mer och mer att det äår himla synd att Nickie inte är liiite stlrre och liiiite yngre och roligare att rida dressyr på samt tillsalu, då hade hon varit miiiin (det hade richie med varit moahaha!!) hade vart en perfekt duo, Nickie o Richie :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0