Aktivitetskväll med vinkväll som följd!

I går hade vi aktivitetskväll i stallet och vo gjorde en rolig och annorlunda grej. 
Vi var två och två på hästarna och man skulle rida en bana på tid sen så skulle man lägga ihop tiderna och så vann det snabbaste laget. 
 
Jag och Anna-Lena red Fritz, Annelie och Jenny red Granat, Lovisa och Elin red Mirco och Linda och Rasmus red Depa. 
Det roliga var att jag och Anna-lena kom på en riktigt bra genväg som sparade oss en del värdefulla sekunder!!
Dock kunde inte jag ta den då det var en ganska snäv sväng, Fritz var taggad och stark och jag är klen och så flöt han ut för mig så jag hade inte en chans så jag fick ta den längre vägen runt ett hinder, attans bananer. trots det så kom vårt team TVÅA :D
Granat vann med 12 sekunder, orättvist att de fick en så förbannat snabb och smidig häst jämfört med oss andra xD
Sen säger jag inte att de andra är osmidiga för det är de verkligen inte, långt ifrån MEN Granat är extrem xD
 
Efter det så gjorde vi snabbt alla stallsysslor och åkte hem till Anna-Lena där vi fräschade upp oss för att sedan äta en god middag med trevliga samtal. Sen satt vi och kollade på kort från ridklubben som var jättegamla, när Labello var mörk, Depa var bebis och Cefyr ägdes av uppfödaren, jätteroligt att se!
Blev många goda skratt och en trevlig kväll, så värt!!
Önskar att jag hade ett par bilder från båda sakerna från kvällen men tyvärr har jag inga :/ 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0