ridpasset

ridpasset idag var lite upphöjda bommar och richie var såååå duktig han lyssnade fint på uppvärmningen och mpnga knappar hittades även idag.

jag har upptäckt att hans galopp blir så mycket bärigare och av bättre kvalité när man fattar från en lugn o sansad skritt, ger galoppskänkel, sitter ner och väntar å då rullar han in i en bra galopp som går att länga och korta

det enda problemet som egentligen inte är ett problem är att när han vet vad han ska göra blir han säkrare och med det även lite kartig å då vill han gärna bestämma tempo själv vilket inte funkar så bra när man ska ha 6 galoppsprång o det blir 6,5 typ ;)

så i slutet så kortade jag ner honom så han skulle gå på 7 och det var ganska jobbigt i början då han blev lite spänd och stressad av att alla trängde sig förbi osv när jag försökte lugna ner honom med dussintals halvhalter men till sist fick vi till 2 bra gånger och där slutade lektionen!

imorgon är det hoppning, vi ska få lära oss massage för häst precis som förra veckan och på onsdag kommer en gästtränare hit, Louise wemlert och det ska bli spännande att se vad hon tycker om mig o richie som ekipage osv :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0