Tisdagens ridning

I Tisdags så var det dags för specialhoppningen, de bästa dagarna ever!!!!
Hade Nickie, den hästen jag trivs allra bäst med för tillfället, hon är så lätt att ha med att göra och är så positivt inställd, dock är hon ju inte så duktig på att vänta på sin ryttare i lydnadsövningarna *HOST*
 
vi hade mycket lydnad här kommer de olika övningarna: 
  • Travhoppa ett litet räcke, landa i galopp, sakta av och trava lugnt och sansat över tre bommar en bit ifrån.
  • Travhoppa ett litet räcke, landa i galopp, sakta av till trav och hoppa ett litet räcke ut. 
  • Galopphoppa ett litet räcke sakta av till trav, andas, fatta ny galopp och hoppa ett litet räcke ut.
Efter det så hoppade vi en bana som var: 
Linje med två räcken
Linje på diagonalen med två räcken
Linje på långsidan med räcke-oxer-räcke med två galoppsprång emellan.
 
Vi hoppade kanske 70-75 cm och det kändes lekande lätt!
Så jag frågade Sara om det kunde vara rimligt att anmäla sig till 80 vid nästa klubbtävling och det sa hon att det tror hon absolut att det är, vi skulle till och med kolla vad ridskolan väljer att ha för tävlingar så kanske jag kunde få vara med på en A0/A0 någon gång :D
 
Allting börjar verkligen falla på plats nu efter allt som hänt och mitt självförtroende som svikit mig trots att jag vet att jag kan mycket bättre, men nu är allt på topp och det har jag mina underbara ridlärare att tacka för & framförallt Sara som hjälpt mig något enormt i hoppningen, du om någon är en eldsjäl!
Jag säger som Nellie Berntsson, Hatten av för dig <3
 
Får bli några bilder i repris på mig och Nickie :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0