Ridning Nickie

Hejsan!
Igår så red jag lektion, första för terminen Wiihooooooooo :D
Jag hade förberedande Hoppning med Nickie och jag kan ju säga som så att varenda muskel i mig värkte nog!
Vi hade några övningar utan stigbyglar och jag som har så jobbigt med ryggen vid såna tillfällen njöt av att få ha Nickie som är som en fåtölj att sitta ner på i traven!
I Galoppen så försökte jag först att få ner henne i formen men efter mycket slit så kom Sara med förslaget att jag skulle ha huvudet så högt som möjligt istället jag satt med händerna högt och strävade efter en kort och lite studsig galopp, den hon ska ha när hon hoppar fast med lägre huvud då såklart! Det kändes jättekonstigt och man kände sig som en ivrig ponny-unge som skulle tävla tin första clear round med sin B-ponny xD

Men lektionen var väldigt givande och bra och jag taggar tisdagen som kommer då specialhoppningen börjar igen :D
Nedan kommer en lite halvkass bild på Nickie som jag tog igår och under den kommer några bilder från en av gångerna jag hoppade henne :)
 
 
snyggaste bilden ever!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0