Gårdagens stalldag

Hejsan!
Nu var det ett tag sen jag skrev och jag kommer skriva lite grann om när jag var nere hos Richie i ett senare inlägg.
 
Igår så åkte jag till stallet runt klockan 13 och kom hem vid lie efter 19.
Först så hjälpte jag till att ta in alla ridskolehästar, täckade av dem och borstade dem och efter det så skulle jag rida.
 
Depa: red först Depa i ridhuset, red på gramantyglen. Först så vart hon lite okoncentrerad då Sara longerade nNkita, Lisa och Bodil därinne, men efter den lila stunden det tog så vart hon jättefin, man ville aldrig sluta rida, fler sådana pass tack!
 
Labello:  Labello var inte lika rolig att rida, han och jag har faktiskt nästan aldrig kommit så bra överrens i ridningen, jag tycker han är en fin häst men han passar inte mig. Visst har jag haft ett par riktigt roliga och bra pass på honom men detta var inte ett av dem!
Han var jättetittig vid dörrarna och redan när man kommit halvägs ner till dem så ville han vända över för att slippa gå där och när jag verkligen försökte få honom att gå förbi så studsade han verkligen förbi. Men när han slappnade av lite när vi var på den övre volten. riktigt trevlig form tillslut och då travade och skrittade jag av honom.
 
Efter det så strosade jag runt lite i stallet och medans barnen red lektion så klippte jag Labello och Depas manar, det blev riktigt snyggt!

Ryktade även IVC, Ciccis unghäst, han var hur snäll och kelen som helst, han stog bara där helt lös i boxen och njöt.
Efter ett tag så kom Matilda och då kolade jag på när hon red Fritz och kollade lite påde andra som red och longerade . Det ger riktigt bra inspo till när Richie kommer hem ;)
 
Sen mockade jag och gav kraftfoder och innan jag åkte hem så hjälpte jag Sara att rykta First Ace "Ettan" hon var lite spänd och vile inte riktigt stå still och när jag skulle lägga på henne täcket ville hon absolut inte stå still, toka :)
 
det var min dag, härlig dag men jag sov gott sen, vaknade först vid tio idag :P
 
Bjuder lite bider på ett av mina första pass på Labello :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0