Dressyr - Labello

red dressyr i torsdags och jag red Labello, min favoriiiit ;)
nej nu ska jag inte vara taskig, Labello är en sjukt fin häst som har en bra utbildning samt är väldigt tacksam att rida i DRESSYR.
Grejen är den att han inte är alls in typ av hst, jag gillar inte hans gångarter och sen det värsta med honom att man kan inte lita på denna häst för fem öre, jag kan inte det iaf, jag tillåter mig inte att göra det, kan knappt rida honom utan att spänna mig.
Har mest haft honom i Dresyren men har hoppat honom ett par gånger och det gick väl egentligen helt okej men de sägs band eleverna att har man trillat av labello ska man INTE skämmas, ma är en i klubben, bra reklam va?
Men jag kan förstå dem.
Han kan gå förbi något tre gånger och den fjärde gången så är det en stor blodtörstig tiger som sitter på det stället och han skyggar satan!

Därför var jag inte jätteroad av meningen: NU SLÄPPER VI STIGBYGLARNA!!
Jag hann knappt mer än att sätta mig ordentligt innan han skyggar och hoppar iväg för att en annan ryttare rappat till Depa för att hon inte lyssnade. Där satt jag på tre kvart i sadeln och hade han fortsatt hade jag antagligen glidit av, j-a häst.
Men men ridningen gick faktiskt förvånansvärt bra, inte så många kyggningar faktiskt, ett par stycken men inte så farligt utan jag är riktigt nöjd med passet och fick ut en himla massa av det, jag lärde mig lite mer om sitsen, fick ut en hel del styrketräning av både rygg och bål samt lår av det och det bästa var nog att jag hittade en he del knappar på Labello som kanske gör att jag kan komma att njuta av våra ridpass en liiiten aning mer i framtiden :)
 
Buder på några bilder från mitt första dressyrpass
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0