så bra som du red nu....

hejsan!
förlåt för att uppdateringen aldrig kom sedan!
I torsdags hade vi dressyr för Cicci och jag red Labello.
Som ni säkert läst tidigare på min blogg är Labello den typen av häst som jag verkligen inte kommit överrens med, har liksom aldrig känts riktigt bra med honom utom den gången jag hoppade honom första gången då gick det super! (det var dock innan jag visste hur han kunde vara, då var jag inte rädd för någonting i princip, eller jag intalade mig det iaf xD

men men tillbaka till ämnet nu!
Jag kan bara säga en sak. ALLT BARA KLICKADE!!!
Jag gick in med inställningen att det blir ännu ett drygt dressyrpass när det är en kamp mellan honom och mig om hur han ska gå och hur fort/sakta han ska gå.
Men icke, denna gången klickade bara allt, det var som om de bytt ut honom, jag kände inte de obekväma gångarterna, kampen vi brukar ha, smitandet han alltid lyckas med och att han aldrig vill gå ut i hörnen.
Allt, verkligen allt kändes bara så rätt!
Och det blev verkligen ett kvitto för mig på att jag verkligen har utvecklats i min ridning.
 
Det roligaste och det som gav mig mest bekräftelse var när Cicci sa:
"Så bra som du har ridit ikväll, så bra har du aldrig ridit"
Det väntade jag mig aldrig få höra, speciellt aldrig efter ett pass med LABELLO.
 
Han växte verkligen som bara den i mina ögon i torsdags och nu är tanken på att rida honom igen inte så jobbig och ångestfylld, jag ser fram emot att se om vi kan utvecklas mer tillsammans :)
Får bjuda på en bild i repris, har ju inga nya på honom  :)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0