Förberedande hoppning

Igår hade jag förberedande hoppning på Nickie.
I början var hon ganska loj men i slutet när vi skulle rida över galoppbommar blev hon väldigt pigg och glad, speciellt de sista gångerna i högervarvet då kunde man knappt röra henne med skänklarna innan hon ville iväg, söte pluttan :)
 
Vi hade även en övning där vi skulle rida över travbommar, slå en volt där hästen gick som typ en skänkelvikning på böjt spår, travbommar igen, samma sak fast åt andra hållet och sedan travbommar ut och sedan fanns det en långsida som man skulle göra valfri övning på och jag valde att fortsätta i skänkelviknings-stuket och flyttade henne till och från kvartslinjen :)
 
jag är ganska så nöjd med passet med tanke på att jag hade lite småont i ryggen, efteråt var jag lite stel osv men under ridpasset när jag väl kom igång gick det bra :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0