ridningen

idag stog det balansträning på schemat, red på Mirco idag vilket kändes okej men inte bra, han var bara allmänt spjärnig och tjaffsig, vet inte om det beror på att jag kände mig för stor och överflödig eller att sadeln gled fram eller en blandning.

träningen gick ut på att vi från lätt sits i trav skulle kunna göra halvhalter, fatta galopp och reglera galoppen samt sakta av till trav och balansera upp hästen utan att tappa balansen vilket var mycket svårare än man trodde!

vi övade även på att ta stigbyglarna i fart utan att stanna eller sakta av hästen.
hela passet var riktigt nyttigt och vi avslutade med att skritta hästarna i skogen.

efter ridlektionen hjälpte jag sara i ridhuset när hon red Boromir vilket inte behöves för han rev inte ner några bommar, jag fick också skritta av honom och det var så trevligt så, ibland är det skönt att bara skritta runt liksom :)


efter det fixade jag och sara stallet och sen blev jag hemskjutsad och nu ligger jag nyduschad och ska läsa en go bok :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0