lost in the woods

som rubriken lyder så har jag och kajsa varit på äventyr!
vi tänkte att vi skulle rida ut med mirco och fritz så vi red en runda som heter skogatorp, jag sa från första början att jag hittar inte där men det trodde kajsa att hon gjorde ;)
det slutade med att vi red runt i ösregnet i 2,5 timme!!! man kan få psykbryt för mindre!
dock så kom en privathästägare med sin häst och hämtade oss för hon sa att hon trodde att hon visste vart vi var.
det fulaste var att i väntan på kicki så hade vi släppt tyglar å allt och låtit hästarna äta och när kicki och zacke kommer så blir hästarna så rädda att de kastar sig handlöst ut för en typ backe som var bakom oss, inte jättebrant men det var fullt ned nerfallna träd och stenar så jag trodde ett tag att jag skulle avlida! men det gicl bra och det visade sig att stigen vi skulle ridit på låg bara typ 20 meter från där vi stog men den var halvt igenväxt så vi såg den inte, piiinsamt!

efter det så smörjde vi allt läder och torkade hästarna med handukar och gjorde iordning depa och Labello och red på lilla utebanan.
depa kändes ganska så ovillig och väldigt loj men efter ca 20 minuter så kändes hon fin och då avslutade jag henne och gick in med henne, tänk vilka äventyr man fått vara med om haha, nu väntar jag bara på förkylningen som borde komma som ett brev på posten ;)
nästa vecka börjar ridningen igen wiiie :D













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0