Resultat tävlingen!

Söndagen bjöd på fint väder, härliga rundor och glada människor, en dag jag sent kommer glömma!

70 cm, Fritz Började rida fram Fritz lite i paddocken ute medans vi som skulle hoppa 70 väntade på att få komma in i ridhuset och hoppa fram, han kändes väldigt loj till en början men efter ett par galoppfattningar och lite övergångar så satt jag på en taggad Fritz. Väl inne på banan så hoppade vi fram och sedan började klassen. 
Jag var första startande. 
Fritz var pigg, framåt och hade rund och fin galopp med mycket energi, han hoppade så otroligt fint och graciöst för att vara Fritz!
Vi var i en bom men till min lättnad låg den kvar vilket ledde till en FELFRI runda! :D
 
80 cm, Nickie Nickie hade redan gått två klasser så behövde bara ta ut henne ur stallet och var direkt tvungen att gå ut i ridhuset för att hoppa fram. Det kändes lite av och på med hennes bjudning men i slutet blev hon väldigt pigg och glad. Hon hoppade fina språng och jag mste säga att jag red riktigt bra! vi kom runt banan med OK vägar och hade väldigt roligt och även där var vi FELFRIA :D
 
Stilpriset Varje klubbtävling så är det EN av alla ridskoleryttare på lektionshäst som vinner stilpriset, vilket bedöms efter sits, runda, vägar, blick, tempo osv osv. 
Denna gången var det MIN tur att vinna priset, för min ritt på FRITZ :D
Vann en blågul rosett och en burk med hästgodis och det var riktigt roligt att få två fina felfria rundor OCH ett stilpris, är sååå nöjd :D
Bilder på båda starterna kommer såklart, ska bara be Kajsa skicka bilderna via mailen :) 
 
 
Kommentarer: På ritten med Fritz fick jag ju som sagt stilpriset med motiveringen: " fina vägar, energisk galopp som höll sig hela vägen och fina språng, en allt igenom fin ritt" och det var riktigt roligt och absolut ingenting jag väntade mig!
Efter ritten med Nickie kom min ridlärare fram till mig och sa: Så bra som du red idag har jag aldrig sett dig rida i tävlingssammanhang!

Både priset och denna kommentaren gjorde att jag blev så glad och nöjd och äntligen fick jag liksom ett kvitto på att allt slit jag lagt ner på att komma tillbaka från olyckan med Depa har gett resultat. 
När jag började BPK så hoppade jag alla hinder de satte upp, men jag var rädd HELA TIDEN, hade alltid klumpar i magen och ville verkligen visa att jag kunde. 
NU hoppar jag allt ridläraren sätter upp också, men jag gör det med GLÄDJE och med SJÄLVFÖRTROENDE i det jag gör, jag känner en trygghet i mig själv och det har jag min otroligt duktiga ridlärare, Sara att tacka för, hon tillsammans med Fritz och Nickie har varit min klippa genom detta! Det var så underbart att gå in på en bana på 80 cm och bara känna att det var lekande lätt, nästan för lätt, nu taggar jag för nästa tävling!
Det blir antagligen 80 med Fritz och LD (90 cm) med Nickie!
 
Slänger in en annan bild så länge så inlägget inte blir tråkigt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0