Gårdagens hoppning - Labello

Igår stod hoppning på schemat och det stod att jag skulle haft Nickie men fick besked om att jag skulle rida Labello istället då Nickie vilar då hon har fått sår i sidorna efter sporrar, hon är så känslig nu när hon fäller.
När jag red henne för två veckor sen så var det början till skav så man fick vara superförsiktig med sina skänklar så red mest med sätet och vaderna. Nu har det dock blivit värre, stackars snuttan <3
 
Men åter till lektionen, vi hoppade en seri med fyra räcken på långsidan och två oxrar på diagonalen och det gick faktiskt riktigt bra för att vara jag och labello haha :D
Det var en bra övning vi red både med och utan hjälpbommar sen så hoppade vi två olika banor och det kändes bra :)

Hoppas nu att Nickie blir bra till på tisdag då det är hoppträning annars vet jag inte hur det ska gå på tävlingen :O
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0