Förberedande hoppning

Igår var det förberedande som stod på schemat och alla hade bytt till nya hästar. 
Jag fick äntligen prova på Mirco och det var väldigt roligt och jag ser fram emot att lära känna honom bättre :) 

Vi hade travbommar på ena volten, galoppbommar på andra och i mitten hade vi en 3-studs. 
De problem jag uppfattade var att jag inte riktigt förstod hans signaler och att jag kanske inte var så tydlig som han behövde för studsen gick inte så himla bra. 
Vi kom över den lite halvdant 2 ggr sen blev det lite halv o halvt pannkaka, tredje gången så hoppade han hinder 1, var på väg att hoppa hinder 2 men typ ångrade sig (!!) och klev över hinder 3 som vi rev.
Efter det gav jag mig inte på studsen mer eftersom jag inte kände att jag känner honom tillräckligt väl för att kunna göra honom rättvisa, hoppas ju dock att jag får hoppa honom vanligt längre fram så jag kan lära känna honom :) 

Problem nummer 2 var att hans vänstersida var väldigt svår till en början, det kändes som om han knep åt med vänster mungipa runt bettet och bet tag liksom så han ville inte riktigt lossna, det löste jag dock ganska fort när jag insåg att om jag lirkade tillräckligt mycket med höger så kunde han inte nypa åt i vänster och då var han tvungen att ställa sig till vänster trots att han inte ville, i slutet blev han gudomligt fin enligt mig i både traven och galoppen så ser fram emot att få rida honom mer :) 
 
Jag har ju inte ridit Mirco så himla mycket, hyrde honom i två dagar i somras och red lite i paddocken men man jobbade ju inte på samma vis eftersom han var ur kondis efter sommarbetet, sen hoppade jag en slags bana med honom i julas när vi bytte hästar efter halva lektionen men sen har jag inte ridit honom mer, men jag hoppas det blir ändring på det nu då :) 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BPKRYTTARE

Live Life Large

RSS 2.0